tisdag 18 juni 2013

Kvinnliga chaffisar äger.

Det var när jag stod & puttrade vid en korsning som hon kom.

Hon satt där uppe, bakom den stora ratten.
 
I ena handen höll hon en hamburgare som hon tog en tugga på, samtidigt som hon fokuserat men självsäkert kollade backspeglarna.
Med andra handen rattade hon sådär mjukt, långsamt och med stora drag.
 
Det var en timmerbil hon kom i.
Med släp.
 
Inget litet, smidigt åk inte. Den var enorm på alla sätt. På bredden, på höjden och på längden.
 
Det var en imponerande syn. Mäktigt. Vilken grym förare.
 
Jag tyckte det var väldigt spännande att kolla in henne; hur hon satt där uppe & kunde kolla ner på oss andra & bara äga situationen.
Hur hon i denna korsning, variant mindre, så smidigt & perfekt tog den där vänstersvängen. 
Att hon hade den mötande trafikens fulla respekt.
 
Och att hon gjorde detta med en hand.
 
Det var så spännande att iaktta denna coola yrkesförare att jag glömde av att det var min egen tur att puttra iväg. Kollegan i bilen bakom fick tuta tillbaka mig in i en Skodas verklighet.
..
När jag var liten hade jag inga typiska flickdrömmar som att bli balettdansös, Madonna, skådespelerska, frisör. Eller lärarinna. 
 
Jag hade två drömmar:
 
1. Gifta mig med Prince.
2. Köra lastbil som pappa.
 



Ego.

Inga kommentarer: