fredag 7 juni 2013

Celsius 1.0 boostar.

"Du kör väl med Celius?"
"Jajamen, varje dag!"
 
Jag tänkte på c-vitamin.
Det gjorde inte han.
 

Drick en halv eller hel burk strax före träning. Förbränning, styrka, powerwalks.

"Eller varför inte innan kraftansträngning på jobb?"
Mr PT är byggkille. Han har nog en och annan kraftansträngning på jobb.
Jag är kontorsnisse. Rullar fram i en bekväm skinnstol.

Testade denna i morse. Fräscht! Friskt! Spenat & honungseffekter i ett!

I ett martyrliknande ögonblick under passet så tänkte jag att mitt grava illamående måste bero på Celsius.
Det kunde ju absolut inte bero på att jag chockade min kropp efter veckor av lathet & frosseri.

Märkligt det där. Att det kan vara så svårt att inse sina svagheter.
Så lätt att peka finger. Så skönt att kasta ansvaret på någon annan.
Eller på Celsius.

Förresten.
En back Celsius ligger i kylen nu.



Annat ögonblick av liknande karaktär: Snabba kolhydrater

Inga kommentarer: