fredag 17 maj 2013

Måla eget bo.

Jag hade inte gjort det innan. Målat hus alltså.

Nu har jag gjort det för första gången.
Det var en väldigt rolig upplevelse. Från början till slut.

Det tog lång tid att måla. Och det krävdes detaljfokus, vilket jag taggas av.

Det var hett att måla i 33 plusgrader. Perfekt för en soldyrkare som jag. Dock inte perfekt att dricka vatten ur glas när man målar utan handskar.

Det blev ett "oj" för varje droppe färg som föll mot ytor som inte alls skulle ha den färgen. Eller färg över huvudtaget. Det blev många oj, tror jag. Lika mycket skrubb & torka. Lika mycket "gör om - gör rätt".

Det kändes bra att råka måla sig själv på ben och armar. Och i ansiktet. Och i nacken.
Jag kunde ju faktiskt då stoltsera med att jag jobbat på bra. Eller iallafall jobbat på.
Barnasinnet väcktes nog med alla penslar och burkar med härliga färger.


Det var en väldigt rolig upplevelse. Och jag ser fram emot att måla mitt eget hus & mina egna möbler.

Om det blir ett stenhus eller ett trähus, det återstår att se.

1 kommentar:

Blushes sa...

Fin solbränna och snygga naglar! :-)