måndag 15 april 2013

Missing people 2013.04.

Jag vill hjälpa till. Jag vill göra vad jag kan.

Den försvunna kvinnan i Arild hittades. Avliden.
Den försvunna tonåringen i Traryd är ännu ej återfunnen.
Båda försvann under helgen.

Och jag körde förbi båda skallgångskedjorna igår. Det finns en mening med allting som sker. Allting sker av en orsak.  Detta var två tecken på att jag behöver agera.

Så jag anmälde mig till Skallgångsregistret för Missing People Sweden.
Och för 250 SEK/år är jag även medlem i denna ideella förening vars uppgift är att "genomföra skallgångar och återfinna anhöriga finna sina saknade familjemedlemmar." (citerat från hemsidan).

Jag blir märkbart berörd när händelser, som helgens, inträffar.
Särskilt när det är våra barn eller våra gamla som är inblandade

Och inbillar mig att jag kan göra skillnad.

Inga kommentarer: