lördag 27 april 2013

Boken I kroppen min.

Den hann levereras.
Är glad över att den kommer följa med mig.
Här följer ett utdrag ur boken:
"Snart skall jag berätta. Om det enda som de kan lova. Om det som skrämmer mig mer än någonting annat. Jag skall göra det snart, men inte nu. För nu måste jag cykla. Snabbare än någonsin tidigare, nedför samma backar, förbi hönsen som kommer att bli rädda, förbi hästen och ner till eken. Och när igen ser mig ska jag krama den hårt. Sedan ska jag cykla hem igen. Jag har elva dagar kvar."

Boktitel: "I kroppen mig - Resan mot livets slut och alltings början".
Författare: Kristian Gidlund
Köp den. 10 SEK per såld bok går till Cancerfonden.
Bokens baksidetext lyder:
"1 mars 2011 fick Kristian Gidlund sin första cellgiftsbehandling mot den nyligen upptäckta cancern. Han började skriva en blogg, "I kroppen min". Boken baseras på bloggen som fullkomligt har exploderat av besökare - miljontals människor har upptäckt Kristians starka, nakna, vackra texter. Texter som träffar rakt i hjärtat."
Jag kan knappt bärga mig att ge fullt fokus från pärm till pärm.
Det regnar hos mig nu. Regnar det inatt också så blir det jag, regnet och boken.
Du har väl läst andra ögonblick som Kristian givit mig: Kristian Gidlund, Mer av Kristian Gidlund, Kampen för Kristian Gidlund

Inga kommentarer: