tisdag 2 april 2013

Blodsband.

En dag år 2006 fick jag ett mail. Det mailet innehöll en överraskning. En visdomskälla. En tillgång i livet. Helt unik i sitt slag.

Existens. Gener. Minnen. Ursprung. Gemenskap. Tillhörighet.

Med mig. För oss.

Vi är födda samma år - är både äldre och yngre än varandra.
Vi har levt våra liv ett stenkast ifrån varandra - vandrat helt olika vägar i livet.
Vi har så mycket att tillföra varandra - detaljer och det stora hela skiftar tvärt och lika mellan oss.

Hon är en mycket klok person.  En väldigt stark individ. En fantastisk mor för sin son.

Hon är min kusin. Tacksam. I evighet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har missat många år men nu har vi resten av livet tillsammans att se fram emot och jag känner mig inte ensam längre. Jag älskar dig min fina, ödmjuka och hjärta av guld min kusin vitamin...Kram/ Juliana