torsdag 18 april 2013

10K for Pink 1.0-1.1

1.0. Check!
Intervaller i 20 minuter. 1 minut löpning. 1 1/2 minut pwalk.

Förutom grus i svalget var del 1.0 av 4.2 lätt som en plätt.
"Lite väl amatör", tänkte jag. "Ska bara se till att hålla munnen stängd, så."


Så jag startade upp Day 2, alltså runda 2.


1.1. Check!
Intervaller i 20 minuter. 1 minut löpning. 1 1/2 minut pwalk.

"Det är ju exakt samma som första ju", tänkte jag besviket samtidigt som jag började springa.
"Lite väl amatör. Jag dubblar istället".
Så jag bestämde mig för att alternera 2 minuters löpning med 1 1/2 minut pwalk.

Förutom grus i svalget (för jag kunde inte hålla munnen stängd) så var det rejäl motvind hela raksträckan. Och jag tyckte att jag sprang och sprang utan att komma någonstans, övertygad om att jag sprang på samma ställe.

Men jag klarade det. Hela tiden ut. Och alla intervaller, fast lite bättre.

Med mössan på sned, en svettig överläpp och grus i hela munnen så hade jag klarat det.
Två rundor dessutom.

Jag är igång.





Liknande ögonblick: 10K for Pink

Inga kommentarer: