fredag 29 mars 2013

Jubileum Hypnos.

"Libertas inaestimabilis res est"
(latinskt citat: "Frihet är ett ovärderligt ting")

För två månader sedan slutade jag röka. Den 29 januari kl 14.55.

Klockan 14.35 köpte jag mitt sista paket. Klockan 14.55 fimpade jag den fjärde cigaretten ur det paketet. Det är i snitt 2 och 1/2 minuts tempo mellan fimparna.

Jag var tolv år första gången. Visste inte då att vi skulle följas åt i över två decennier.
I tjugotvå år var vi oskiljaktiga. Hatkärlek. Men extrem lojalitet.

Det gick inte att vara för hälsosam för att sluta.
Går till gymmet. Tar en cigg innan jag går in. Tränar. Tänder sedan en cigg precis utanför.

Det gick inte att vara för fattig för att sluta.
Välja mellan köp av dasspapper eller cigg. Äsch, använder servetter.

Det gick inte att vara för sjuk för att sluta.
Dagen efter operation. Hit med en rullstol. Tårar av smärta, men ut skall jag.

Nu stod jag här på Lilla Torg, utanför Anettes Massageterapi som jag hört så positivt om.

Ärligt talat, djupt där inne, var jag skeptisk. Detta är hokus pokus. Sim-sa-la-bim.

Jag kunde inte i min vildaste fantasti ana då, hur mitt liv skulle förändras.
Att mitt liv skulle förändras på så många sätt. Att mitt liv skulle förändras så oerhört djupt.


Jag känner tacksamhet.
Till Elisabeth, den underbara, som rekommenderade hypnosterapi.

Till Anette. För allting. För ditt oerhört proffsiga bemötande. För din ödmjukhet.
För din kompetens. För att du öppnade upp mina sår, rensade dem från skit, sydde igen och hjälpte mig läka. Du kommer vara med mig för alltid.

1 kommentar:

Anette Nilsson sa...

Vill ge dej en hel flock varma grattiskramar för att du är en helt fantastisk tjej!!
Det här var vändpunkten i ditt liv...nu kan allting bara bli så mycket bättre!!
Du har en enorm styrka och utstrålning, så det kommer inte bli några som helst problem för dej. Skulle du stöta på lite motstånd så är du alltid välkommen tillbaka och du har din självhypnos du kan använda
Jag är så glad över att fått chansen att lära känna dej och fick lov att hjälpa dej att vända riktning i ditt liv!
TACK för alla fina ord...de värmer och ger mej styrka och kraft att fortsätta arbeta med hypnoterapin, så jag kan hjälpa ännu fler fina människor att förändra deras känslor, beteenden m.m. som de vill ha hjälp med.
Ännu en gång varmt tack till dej Jasmine...du kommer också alltid att vara med mej! <3
Kramar
Anette